Retningslinjer for høstens løp

O-utvalget har hatt møte torsdag 4. juni og begynt arbeidet med korona-retningslinjer for høstens løp. Vi tar sikte på avslutte arbeidet og komme med info til både arrangører og løpere i løpet av uke 24. Vi tar altså sikte på å få arrangert alle høstens planlagte løp innenfor smittevernforsvarlige rammer.

Covid-19-cup

O-utvalget opprettholder beslutningen om å avlyse alle bedriftsløpene fram til sommerferien. Vi tar sikte på at høstens løp arrangeres som planlagt, men med smittevernrestriksjoner om nødvendig.
For de som ønsker et orienteringstilbud fram til sommeren kan vi anbefale "Covid-19-cup i Bergensområdet", et opplegg fra de aktive klubbene med en løype hver uke. Det er både A-, B-, C- og N-løype, og postene henger ute hele uken. Du skriver ut kart selv og løper akkurat når du vil. Uke 21, fram til søndag 24. mai er ukens løype på Kokstad, se info med kart o.l. i Eventor her.
Oversikt over alle Covid-19-cup-løpene er her.

Vårsesongen avlyses

Etter regjeringens pressekonferanse tirsdag 8. april ser vi i O-utvalget oss dessverre nødt til å avlyse hele bedriftsorienteringens vårsesong. Det er trist, men ikke så veldig overraskende. Regjeringen har bestemt at kultur- og idrettsarrangmenter forbys frem til 15. juni, og restriksjonene gjelder alle typer idrettsarrangement, både store og små. Blant annet skal folk holde minst to meters avstand til hverandre og ikke samles i grupper på flere enn fem. På bakgrunn av dette blir det ikke riktig å gjennomføre noen av vårens o-løp.
Mvh O-utvalget

Koronanytt

Det er foreløbig temmelig i det blå når årets sesong kan starte. Vi forholder oss til føringene fra myndigheter, Norges idrettsforbund (NIF) og Bedriftsidretten, og pr. 1. april er omtrent all virksomhet kansellert inntil videre. I første omgang gjelder føringene til etter påske, 13. april, så gjenstår det å se om restriksjonene videreføres etter den tid. Så har vi også forståelse for at lagene vil trenge noe tid til planlegging og forberedelser for å faktisk kunne gjennomføre løp.

Vi har også fått beskjed fra Bedriftsidretten at NIF ber om en registrering fra lag/klubber som har måttet avlyse sine arrangement og melde inn de økonomiske konsekvensene dette har. Dette er registreringer som lagene selv må melde inn: https://fzfkxymj.mnm.as/r/95747/595488508/9208?l=nb-NO

I tillegg til at tur-orientering (https://turorientering.no/) kan være et fint alternativ så som det ikke arrangeres løp, så finnes det en del O-tekniske Koronaøkter i Bergensområdet, les mer her: http://orientering.no/kretser/hordaland/nyhetsarkiv/nyheter-hordaland/o-...

Tur-orientering i Koronaens tid

I disse tider der alle konkurranser og organisert trening er avlyst er tur-orientering en fin mulighet til å komme seg ut i skog og mark og samtidig få orienteringstrening! Flere av klubbene i Bergensområdet har tur-o-tilbud på gang.
Sjekk ut https://turorientering.no/ med bl.a. oversikt over alle klubbene i Hordaland med tilbud. De fleste postene henges ut i løpet av siste del av mars og april.

Utsatt sesongstart pga Koronavirus

Den planlagte sesongåpningen 1. april er avlyst pga Koronaviruset. Det er foreløbig uvisst når årets første bedriftsløp blir arrangert.

Nybegynnerkurs i orientering i regi av HSI mandag 30. mars - AVLYST PGA KORONAVIRUS

Orienteringsgruppen i Haukeland Sykehus Idrettsforening (HSI) arrangerer nybegynnerkurs i orientering for de som ikke har løpt før, eller for de som bare ønsker en oppfriskning.

Tid: Mandag 30. mars klokken 16.00-19.00
Sted: Laboratoriebygget

Adgang fra Sentralblokken i 3 etg. Følg skilting til Blodbanken.

Pris: kr 250,- for medlemmer HSI, kr 300,- for andre
Dette inkluderer:

  • kursmateriale fra Norges Orienteringsforbund
  • pizza, kaffe, te
  • følge på det første løpet for de som ønsker det

Instruktør: Turid Rognsvåg

Påmelding epost til sigrid.hatland@sav.no eller sms til 918 53 848
Bindende påmelding innen onsdag 25. mars
Betaling:
- VIPPS 95035940, merk betaling med nybegynnerkurs
- Eventuelt mulig med kontant på kurset

Ta med eget kompass dersom du har.

VELKOMMEN!

Referat fra Miniårsmøtet

Referatet fra Miniårsmøtet er nå klart og ligger på siden for Miniårsmøte 2019: http://o-bergen.no/web/node/68763

Saksdokumenter Miniårsmøte 2019

Saksdokumentene til Miniårsmøtet er nå klare: Saksliste og innkomne forslag, Årsmelding og Regnskap.

Komplett oversikt over glassvinnere

Sesongen er over, og glass skal deles ut til de som har gjort seg fortjent til det. Det vedlagte Excel-arket her inneholder komplett klubbvis oversikt over alle som skal ha glass for å ha deltatt på minst 8 løp, eller vunnet ranking, eller hjulpet med vurdere Årets Arrangør. Vi ønsker i størst mulig grad at èn person fra hver klubb henter glass for alle i klubben. Vedkommende kan da sjekke i oversikten her hvor mange glass klubben skal, og hvem i klubben som skal ha hva. Første utdeling blir på Miniårsmøtet 27. november.

Syndiker innhold