Velkommen til 2016-sesongen

O-utvalget ønsker alle gamle og nye løpere velkommen til ny sesong! Terminlista er klar, den inneholder 17 individuelle løp, i tillegg til stafett som går av stabelen onsdag 15. juni. Det første løpet arrangeres onsdag 6. april, dette er et gateløp som arrangeres av DNB på kartet Brann Stadion/Slettebakken, se innbydelse. Det blir utdeling av deltakerglass og medaljer for sesongen 2016 på de 2-3 første løpene.

Litt informasjon om årets sesong:

  • Startkontingenten er fortsatt kr. 85,-.
  • Det kreves 9 løp for å få deltagerglass i år, og antall tellende løp på rankingen er 9. Alle individuelle løp teller på glasslista, mens BM-lang fra og med i fjor ikke teller på rankingen, jfr. miniårsmøtevedtak i 2014.
  • Vi oppfordrer alle som skal bytte klubb, klasse (alder eller løype) eller brikkenummer til å sende en epost om dette til resultatservice@o-bergen.no senest mandag 4. april. Da oppdateres datasystemet med endringene før første løp, slik at det blir mindre påmeldingskø og arrangørarbeid på selve løpet.
  • For å redusere papirarbeid for løpere og arrangører vil vi på de fleste løpene i år prøve med elektronisk påmelding med brikkeavlesning også for løpere som har løpt bedriftsløp tidligere men som har ny brikke eller leiebrikke. (Leie)brikken legges da på en avleserenhet, tilsvarende påmelding med fast brikke, og man oppgir navn som arrangøren søker opp i datasystemet.
  • N- og C-løpere som ikke ønsker sluttid på resultatlistene kan melde seg på i de nye trimklassene Trim N og Trim C. Løpet teller som glassløp.
  • Endringer, rettelser o.l. til resultater må sendes til resultatservice@o-bergen.no senest to arbeidsdager etter at resultatene er publisert. Dvs. vanligvis iløpet av fredag etter onsdagsløp.
  • Vi oppfordrer flest mulig av dere som planlegger regelmessig deltagelse på løpene til å stille med egen brikke, som kan bestilles fra bl.a. Idrettsbutikken. De som låner brikker fra eget bedriftsidrettslag må i størst mulig grad låne en fast brikke som følger personen. Dette letter arbeidet for arrangørene våre, og minker også sjansen for feil på resultlistene.
  • Vi oppfordrer alle til å lese årets Oppmannsnotat.
  • O-utvalget jobber med å finne en løsning for elektronisk betaling på løpsstedet i tillegg til kontant betaling. Sannsynligvis blir det vha. smarttelefon og appen Vipps. Info kommer når løsningen er klar.