O-utvalget ønsker alle gamle og nye løpere velkommen til ny sesong! Terminlista er klar, den inneholder foreløbig 16 individuelle løp. Vi håper også å få på plass arrangør til et løp 18. sep. Det første løpet arrangeres onsdag 10. april, dette er et gate/sprintløp som arrangeres av HSI på Kronstad-kartet.
Litt informasjon om årets sesong:
- Vi oppfordrer alle potensielle helt nye løpere som tror de kanskje skal være med på løp til å sende en
epost til resultatservice@o-bergen.no med navn, klubb, tlf.nr, fødselsår, løype (A, B, C eller N) og evt. løperbrikkenummer. Da registreres man i datasystemet, slik at det blir mindre påmeldingskø og arrangørarbeid på selve løpet.
- Vi oppfordrer også alle som skal bytte klubb, klasse (alder eller løype) eller brikkenummer til å sende en epost om dette til resultatservice@o-bergen.no senest mandag 8. april kl. 20:00. Da oppdateres datasystemet med endringene før første løp, slik at det blir mindre påmeldingskø og arrangørarbeid på selve løpet.
- Startkontingenten er økt til kr. 110,-.
- Brikkeleien er fortsatt kr. 35,-.
- Det er kun mulig å betale startkontingent og brikkeleie med Vipps til nr. 516407, ingen betaling med kontanter. Veiledning for bruk av Vipps ligger her. Husk å gjøre ferdig betalingen før du kommer fram til påmeldingen for å unngå kø! Ta gjerne skjermdump/bilde av betalingskvitteringen og vis ved påmelding.
- Det kreves 10 løp for å få deltagerglass i år, og antall tellende løp på rankingen er 10.
- For å redusere papirarbeid for løpere og arrangører vil vi også i år ha elektronisk påmelding med brikkeavlesning også for løpere som har løpt bedriftsløp tidligere men som har ny brikke eller leiebrikke. (Leie)brikken legges da på en avleserenhet, tilsvarende påmelding med fast brikke, og man oppgir navn som arrangøren søker opp i datasystemet.
- Endringer, rettelser o.l. til resultater må sendes til resultatservice@o-bergen.no senest to arbeidsdager etter at resultatene er publisert. Dvs. vanligvis i løpet av fredag etter onsdagsløp.
- Vi oppfordrer flest mulig av dere som planlegger regelmessig deltagelse på løpene til å stille med egen brikke, som kan bestilles fra Idrettsbutikken. De som låner brikker fra eget bedriftsidrettslag må i størst mulig grad låne en fast brikke som følger personen. Dette letter arbeidet for arrangørene våre, og minker også sjansen for feil på resultlistene.
- Vi oppfordrer alle til å lese årets Oppmanns- og arrangørnotat.
For arrangører:
Oppmanns- og arrangørnotat inneholder noen få endringer fra i fjor, i henhold til bestemmelser gjort på Miniårsmøtet. De viktigste endringene er:
- Innbydelsen skal inneholde kart-lenke til arena. Oppdatert innbydelsesmal ligger her: Mal for innbydelse til bedrifts-o-løp
- Det er spesielt viktig at N- og C-løypene på de første løpene i sesongen ikke er for vanskelige, bl.a. for å gi nye løpere en god opplevelse!
- Honoraret til dataansvarlig er økt til kr. 800,-.
- Innbydelser og kart som skal legges ut på nett sendes til resultatservice@o-bergen.no, ikke til oestemme@gmail.com. Dette er for å forberede overgang til ny dataansvarlig, som vi forøvrig fortsatt er på jakt etter!