Diverse informasjon til løpere og arrangører

Sesongen er nå godt i gang, tre løp er vel gjennomført så langt, og webmaster Vidar har gjort en kjempejobb med å bli kvitt spamproblemet. Det er behov for litt informasjon og oppdateringer til både løpere og arrangører:

  • Registrering av tlf.nr
    Mange har fulgt oppfordringen om å registrere telefonnummeret sitt i løperdatabasen, takk til dere, men vi mangler fortsatt nummer på over halvparten av de som har deltatt så langt i år, så vi oppfordrer de som ikke har gjort det til å sende sitt tlf.nr. til resultatservice@o-bergen.no
  • U-klasser
    Vi minner om bestemmelsen i Oppmannsnotatet om hvem som skal løpe i U-klasser: «Aktive løpere under 30 år (per dato) og løpere under 16 år, må starte utenfor konkurranse i U-klassene. Med aktive løpere menes de som har løpt ordinære løp siste 6 mnd.» På bakgrunn av dette har noen få løpere blitt flyttet fra H16A til HUA på resultatlistene.
  • Husk å melde rettelser
    Vi minner om at rettelser til resultatlister o.l. må meldes til resultatservice@o-bergen.no senest to dager etter det aktuelle løpet.
  • Feilproduserte Emit -brikker
    Fra Emits nyhetsside: Enkelte grå Emit-brikker, såkalt versjon 4, som er produsert i perioden fra uke 5 til uke 18 i 2011, kan ha en produksjonsfeil. Produksjonsuke og årstall står skrevet ved siden av brikkenummeret. Slike brikker kan byttes kostnadsfritt innen 1. juli ved å sende dem til Idrettsbutikken, Negardssvingen 2, 2270 Flisa. Merk konvolutt med "V4-brikke".
  • Flere til å vurdere løp
    Vi har fått noen frivillige (stor takk til dere!) til å vurdere arrangementene ifbm. kåring av årets arrangement, men skulle gjerne hatt to personer til til å vurdere henholdsvis A- og N-løypene. Ta kontakt med undertegnede hvis du vil bistå!
  • Klubbranking
    Beregningen av klubbrankingen vil bli endret i år. Den nye formelen er ikke helt klar ennå, men vil antagelig inneholde sum eller snitt for de x antall beste løperne i klubben pluss et tilleggsledd for antall løp.
  • Kart på nett
    De fleste løypekartene lages nå i elektronisk format, så arrangørene oppfordres til å sende filer med løypekartene til o-utvalget v/undertegnede etter løpet så de kan publiseres på nett. N-løypene kan godt publiseres sammen med innbydelsen, så kan man diskutere løypen før løpet, få instruksjon av erfarne løpere o.l.
  • Aggregat
    For arrangører som har behov for aggregat har Bedriftsidrettskretsen et som kan leies, hentes på Idrettens hus etter avtale. Ta kontakt med kretsen på tlf. 55 59 58 50.